Optymalizacja pod AI Overviews

Jak optymalizować treści pod AI Overviews?

Miesiące śledzenia wszystkich dostępnych badań, testy jakościowe i ilościowe, dogłębne przyglądanie się technologiom Google'a, uważna lektura branżowych autorytetów, a w końcu intensywne eksperymenty po wdrożeniu AI Overviews w Polsce... Dowiedz się, co z tego wyciągnąłem i co musisz wiedzieć o optymalizacji treści oraz całej witryny z myślą o AI Overviews.

Jak optymalizować treści, żeby pojawiły się w AI Overviews?

Nie ma tu żadnej głębszej filozofii, jeśli optymalizujesz teksty pod SEO, optymalizujesz je również pod AI Overviews. Wszystkie dobre praktyki SEO, które stosujesz, zwiększają twoje szanse na regularne pojawianie się w AIO.

Czy mogę zrobić coś więcej, aby pojawić się w AI Overviews?

Nie, rób solidne SEO oparte na dostępności technicznej, rozbudowanym contencie i mocnych sygnałach zewnętrznych. Unikaj jak ognia szarlatanów, którzy oferują magiczne sztuczki związane z tym konkretnym elementem SERP-ów tylko dlatego, że jest nowe i można kogoś naciągnąć.

Jak AI Overviews wpływa na moje SEO?

Dokładnie tak, jak inne wdrażane przez ostatnią dekadę featured snippets, ze szczególnym uwzględnieniem direct answer. Zmniejsza CTR w przypadku zapytań, które zostały wpisane przez użytkowniczki i użytkowników szukających szybkiej i konkretnej odpowiedzi. I tyle.